Djävla skit morgon.

Jag visste att det var något fel med att gå upp imorse. Men jag var tvungen att åka till jobbet så jag hade inte mycket till val. Men så här i efter hand undrar jag om det inte hade underlättat för alla att ta ut en karensdag...

Jag skulle börja mitt pass 07:15 inne i stan och eftersom våra häftiga bussar åker en gång i halvtimmen så hade jag att välja på att vara framme en halvtimme innan eller fem minuter sen.
Idag valde jag en halvtimme innan och tänkte käka frulle på jobbet.
Jag går upp en halvtimme innan bussen ska gå kirrar på mig kläder och packa min underbara väska.
Trillar ner till bussen lite förtidigt och kollar på mobilen vad klockan är... som då visar 05:04. Vad i hela fridens namn gör jag uppe en hel timme innan vad som är nödvändigt. Sten sur på Sony Ericson vänder jag tillbaka hem och undrar varför i helvete det jämt ska hända mig.... Går också och tänker på att ringa till nån relationssubbe som kan hjälpa mig och mig eftersom jag börjar bli obotligt trött på att sånt här jämt ska hända när jag tänker själv.

Samtalet i mitt huvud gick ungefär så här.

- Hej. Jag heter Maria och jag har lite problem med en relation. Skulle du kunna hjälpa mig lite?!
- Ja, jag kan boka in er. Hur var namnen?
- Ja det är bara jag Maria. Jag har blivit trött på mig själv och hittar ingen utväg.
- Är du schitzofren? (Min stavning är ju underbar!)
- Nej, men jag måste ju endå leva med mig själv eller hur.. ?!
- Nej jag tror inte jag kan hjälpa dig. KLICK.

Lugnt och fridfullt går jag mot mitt hus och har inte en misstanke om vad som kommer hända.
Kliver innanför dörren och mamma vaknar för andra gången.
- Maria, vad gör du?!
- Jag gick upp en timme för tidigt, men det är ingen fara jag tar 6 bussen istället.
- Men klockan är ju 06:14.
- Nej det är den inte alls den är 05:14

Hon slår då på tv:en och min värld vänds upp och ner. Men för i helvete. Hur har det här gått till.
Har Maria blivit galen, ändrat tiden i sömnen och där med gått upp en timme för tidigt?

Nej jag tror nån vill åt mig.... Det är nån konsperation... Jag är bergsäker.

Morsan säger det är lungt jag kör ner dig till Tumba så hinner du med tåget och kommer i tid.
Ät lite frulle hemma innan så går det bra.
Gröt människa som jag är värmer jag på lite havregryn och sätter mig ner för att avnjuta en lite hetsig frulle.
Men jag borde anat oråd när morgonen hade börjat som den hade.
Mjölken var så klart sur.
Då gav jag upp på livet och ångrade att jag i huvudtaget tänkte tanken med att gå upp idag, igår kväll....
Nu är jag på jobbet ännu har det inte hänt något. Men klockan är ju bara 09:42. Vad som helst kan ju hända.....

Fast min mamma har faktiskt försökt att muntra upp mig och det lyckades hon rätt bra med det är därför hon blev mamma. Hon kom till mitt jobb med en kycklingpasta sallad, ramlösa, satsumas och ett nytt lyspyl! Hon vet vad som krävs för att vara mamma och hon uppfyller alla kriterier galant!
Hon får dagen ros....

Jag updatear senare ikväll när jorden har gått under...

Kommentarer
Postat av: Qaroline

Svara på Dagens fråga i min blogg ; D

Postat av: A-M

Stackars syster-yster...lider med dig... men som du prata om din blogg trodde jag världen var till ända...jag menar för dig kanske den va det just då men ge 17 i att skrämma mig så där... Pöss Pöss

2006-10-17 @ 12:19:21
Postat av: Stefan

gahhh....

mjölk som havererar...finns det ngt mer under skinnet krypande?

2006-10-19 @ 00:20:25
URL: http://sakersomsuger.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback