SL, Tv-avgift & Svartjobb

Idag läste jag ett inlägg i Stockholm City. Det handlade om att SL borde tänka på hur mycket arbetsgivare förlorar på sina arbetstagare när de kommer försent med SL´s trafik. Jag förstår faktiskt inte vad problemet är. Pendeltåg kan blir försenade, en förare kan bli sjuk och vagnar går sönder och resulterar i vagnbrist. I SL´s tidtabell så står "Med reservation för ändringar". Vilket i klartext betyder att tiderna kan diffa. Minuter eller timmar spelar ingen roll. Shit happends! Och det kan bli lövhalka, inställda tåg pga av snö. Vill någon veta varför? Vi bor i Sverige här har vi alltid klimat förändringar och olika årstider. Om SL kunde ta fram pendeltåg, tunnelbanor, tvärbanor och bussar ect som skulle klara av våra väderomslag utan att bli försenade. Skulle de givetvis göra det. Det är inte för att djävlas med deras resänär som det är som det är idag.
Och allt tjat och gnat om att månadskortet är fördyrt..?! För 600 kroner i 30 dagar får man åka precis hur mycket man vill. 20 kronor om dagen. Hur mycket man vill, när man vill. Jag tycker inte att det är mycket pengar alls. Om man tycker det kanske man ska tänka på hur mycket man åker och se över om man kan använda något annat alternativ. Sen måste jag säga till alla Stockholmare som pendlar. Ta er en titt i andra städer, hur mycket de betalar i månaden och hur ofta deras förbindelser går om dagen. (Ja jag förstår att detta är en storstad och att det bor miljoner människor i denna stad.) Men bara för att få lite perspektiv på hur bra vi har det här. Var tacksam över vad man har inte det man inte kan få.

Sen måste jag bara säga att det är rent idiotiskt att inte betala tv-avgift. Folk måste tänka på att det man gör idag kan slå tillbaka på en senare i livet. Och att betala svart till någon är också utanför min vetenskap. Vill man ha en tjänst av någon ska man fan betala rätt för sig.

Nu tänker jag inte en minut till vara här. Ska kramas med min mamma.

Btw ska bli tågvärd så jag ska ut i landet och fara en massa! Ska bli såååååå kul!
Och då kommer tågen och vara försenade!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback